19. 12. 2018.

Zdrava hrana

Badem  - moćni saveznik u svakoj borbi




U periodu kad sam pokušavala da iz zdravstvenih razloga smanjim količinu šećera koju svakodnevno unosim u organizam, istraživala sam o velikom broju namirnica. Naravno ništa nije moglo da zameni slatkiše koje sam obožavala, ali sam znala da nešto moram da promenim. 

Tako sam naišla na badem, namirnicu koja vas brzo može učiniti sitim a bogata je brojnim vitaminima. Ono što je posebno interesantno je da sam pravi ukus badema počela da osećam intezivnije tek posle nekog vremena, ne na samom početku korišćenja.



Prvo što možete da saznate o ovoj koštunjavoj voćki je da obiluje velikim brojem vitamina. Tu su vitamin E, kalcijum, kalijum i magnezijum. Pored toga poseduje i značajne količine vitamina B2 i B3.

Badem potpomaže čišćenju organizma i ubrzava metabolizam. Naravno, to je slučaj kada ga jedete u normalnim količinama, jednu šaku dnevno. Ukoliko preterate sa dnevnom dozom, konzumacija može izazvati sasvim suprotan efekat, odnosno možete previše ubrzati svoj metabolizam.

Badem je dobar jer održava vašu kožu i kosu lepima, a ukoliko ga dovoljno dugo koristite, stanje vaše kože, kose i noktiju može se i poboljšati.

Uz sve navedeno, badem smanjuje nivo holesterola u krvi, sprečava bolesti srca, moboljšava moždanu aktivnost, smanjuje rizik od raka debelog creva i potpomaže u borbi protiv kamena u žuči.



Moje iskustvo:
Badem sam počela da jedem umesto slatkiša, posebno onih uz omiljenu seriju ili film. Na početku mi je bilo teško, jer nisam mogla da zamenim svoju želju za slatkim. Posle nedelju dana, želja je postajala sve manja, a bademi sve ukusniji. 
Kako je vreme prolazilo, imala sam drugačiji osećaj u organizmu, posebno u situacijama kad je dolazilo do nekog fizičkog napora. Kao da sam sve mnogo lakše radila, bez puno naprezanja. U takvim situacijama, kada primetite velike promene u i na svom telu, shvatate da radite pravu stvar i idete samo napred.
Naravno, u ovakvim situacijama moja preporuka je da uz badem jedete još neke plodove prirode, o kojima sam već pisala. Tekstove možete pogledati na linkovima koji slede :)




Do skorog čitanja,
Vaša Milica


Nema komentara:

Objavi komentar